הזוג שנפגע מהמכת"זית: "להשעות ולהעמיד את השוטרים לדין"

    איתי גדסי No Comments on הזוג שנפגע מהמכת"זית: "להשעות ולהעמיד את השוטרים לדין"

    אירוע הפגיעה בזוג שולמן שנפגעו ממכתזי"ת בתלונה למח"ש: "דורשים להשעות את השוטרים שפגעו בנו מכל פעילות משטרתית ולהעמידם לדין באופן מידי על סיכון חיי אדם" | עורך דינם: "נעשה במכתזית שימוש כוחני ואלים בניגוד לחוק ולנהלים מתוך פגיעה בזכויות אדם"

    מכתזי"ת בפעולה צילום: פלאש 90
    10:23
    12.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on הדרך להתמודד עם אובדן, תקווה וצמיחה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזוג שולמן שנפגעו ממכתזי"ת בתלונה למחש: דורשים להשעות את השוטרים שפגעו בנו מכל פעילות משטרתית ולהעמידם לדין באופן מידי על סיכון חיי אדם.
    כזכור בסוף השבוע שעבר פורסם תיעוד בו נראה רכב מכתזית משטרתית מתיז סילון בכיוון  ישיר לעבר ראשיהם של זוג מבוגרים שהולכים לבדם בתחנת דלק בכניסה לעיר בירושלים.

    במכתב ששלח עורך דינם מיכאל ליטווק יועמ"ש של ארגון בצלמו המייצג נכתב בין היתר: "מרשי מר שולמן היה עובד מדינה עשרות שנים ושירת את המדינה במסירות ונאמנות. לאחרונה יצא לפנסיה ויושב בכולל ולומד תורה יום יום. מרשי מעולם לא היה מעורב בשום אירוע פלילי חלילה. גם זוגתו של מרשי הגברת שולמן הינה אישה שומרת חוק אשר עדיין עובדת לפרנסתה ובימים אלה מרותקת לביתה בשל הפגיעה הרשה בה".

    "כאמור מהתיעוד נראים מרשיי צועדים לבדם בתוך שטח תחנת הדלק כשאינם מזיקים או מפריעים לאיש ובכל זאת מכת"זית המשטרה מתיזה עליהם סילון מים ובעקבות כך הם נופלים ונחבטים ברצפה. מרשתי נפצעה ונגרם לה נזק רב כולל חתך עמוק והינה מרותקת כעת לבית. בנוסף לנזק הרפואי שכאמור התגלה כעת רק בראשיתו וייתכן עוד נזקים בהמשך נגרמו גם נזקים כלכלים בשווי עשרות אלפי שקלים, ביניהם משקפיים של בני הזוג שנהרסו . בגדיהם, הפאה של האישה ועוד. מלבד כאמור עלות הטיפול הרפואי ימי מחלה הרבים ועוד".

    המכת"זית אמורה לשמש כאמצעי לפיזור הפגנות אך ורק כלפי מתפרעים ומפירי סדר וחוק. על כן הפגיעה המכוונת בזוג שלא עשו דבר רע הינה הפרה חמורה ובוטה של החוק ושל זכויות האדם. בנוסף, הסילון כוון באופן ישיר לעבר ראשם ולעבר פלג גופם העליון של מרשיי, אף הופרו נהלי השימוש במכת"זית שמורים כי "בכל מקרה אין להתיז ישירות לראשי מפגינים מחשש לפגיעה טראומתית"

    עורך הדין טוען כי במקרה זה נעשה במכתזית שימוש כוחני ואלים בניגוד לחוק ולנהלים. מפרסומים בתקשורת עולה שנפתחה חקירה כלשהיא: "אודה לפתיחת חקירה מקיפה ויסודית השעיית כל המעורבים באירוע מכל פעילות משטרתית  בנוסף חקירה מהירה והעמדה לדין של כל המעורבים וכן יצירת קשר עימי במטרה לדון בפיצוי כספי ותשלום על הנזקים ובקשת סליחה על ידי כלל המעורבים ממרשיי. אדגיש ואומר שבכוונתי לתבוע את מלוא כל הנזקים ממשטרת ישראל ומהשוטרים שפגעו במרשיי".

    לא ייתכן לעבור לסדר היום על מקרה אלימות כה חמור מצד המשטרה כלפי שני אנשים מבוגרים, במקום שהמשטרה תגן עליהם היא זאת שפוגעת בהם.

    עו"ד מיכאל ליטווק שמייצג את בני הזוג מטעם ארגון בצלמו מסר: "הגיע הזמן שהמשטרה תבין שאסור לפגוע באנשים חפים מפשע גם אם הם חרדים.
    אנחנו דורשים ממח"ש לעשות חקירה מקיפה ולהעמיד לדין את כל המעורבים בתקיפה החמורה של זוג אנשים מבוגרים על לא עוול בכפם. בנוסף בכוונתנו להגיש תביעת נזיקית על כל הנזקים החמורים שנגרמו לבני הזוג שולמן שכאמור הינם אנשים למופת מר שולמן היה עובד מדינה עשרות שנים וקיבל רק שבחים על עבודתו למופת ובמחי יד נהפך על ידי המשטרה לאדם שסופג אלימות משטרתית כאחרון העבריינים.



    0 תגובות